www.JAWAmania.info
BlueBoard.cz
logo.jpg, 7 kB

Home

Modely
Jawa 50/550
Jawa 50/555
Jawa 50/05
Jawa 50/20
Jawa 50/21
Jawa 50/23

Galerie

Historie

Prospekty Jawa 50

Typový list karburátoru Jawa 50 typ 22

Moje motorky

Technika

Přepočet Kw na Koně

Jednotky tlaku

Zapalovací Svíčky

Alternátor Jawa 350/638

Ložiska a gufera Jawa 50/05

Ložiska a gufera Jawa 50/20,21,23

Návody

Měření aletrnátoru 350/638

Zkouška usměrňovacího bloku

Kompresní poměr-měření,změny

Převodový poměr

Bannery


Jawa 50 typ 05

Na 4. mezinárodním veletrhu v Brně v roce 1962 byl představen další typ pionýra a to 05. Tento typ byl úplně jiný než předchozí pařez. Byl celkově skůtrovaného provedení s výkonnějším motorem. Byla použita nová konstrukce výfuku a také tlumiče sání motoru. Rám byl nově zkonstruován. K odpružení kyvné vidlice byli použity dvě šroubové pružiny s hydraulickými teleskopy. Motor měl zvětšené žebrování hlavy a válce motoru. Byla použita nová konstrukce z hliníkové slitiny a litinovou vložkou. Zvýšení výkonu motoru provedli zvýšením komprese na 7,5:1 a použitím karburátoru jikov 2915 PS. Úpravou prošel i primární převod na 14:34. Přenos točivého momentu zajišťuje dvoulamelová spojka s pěti přítlačnými pružinami. Změnilo se také řazení rychlostních stupňů. Páka je umístěna na čepu pod předním držákem motoru.Tím se řadí jednička nahoru a zbytek rychlostních stupňů dolů.

Technická data:

Motor:
Typ motoruDvoudobý,ležatý,zážehový jednoválec
Rozvod směsiPístem
MazáníMastnou směsí olej-benzín v poměru 1:20-30.
PalivoBenzín, spotřeba 2,3l na 100 Km
ChlazeníVzduchem
Zdvih Pístu44mm
Vrtání (průměr válce)38mm
Materiál válce Hliníková slitina s vložkou ze šedé litiny
Počet válců1
Obsah válce49,9cm3
Kompresní poměr7,5:1
Maximální výkon 3K(2,2Kw)
při 6000 ot/min
Maximální rychlost60Km/h
Maximální Stoupavost25%
Karburátor 2915PS (průměr)15mm
Hlavní tryska 60
Volnoběžná tryska 38 a 40
Jehla šoupátkaOstrá
Převody:
Počet převodových stupňů3
Celkové převody:
1 přev. stupně 28,99
2 přev. stupně15,21
3 přev. stupně10,28
Ovládání řazeníNožní pákou
Primární převod1:2,43(34/14)
Sekundární převod1:4,23(55/14)
Elektrická výbava:
ZapalováníMagneto 6V - 20W
SvíčkaPal 14-7-Rz (Brisk N15C)
Základní předstih zapalování2,7-3mm
Odtrh kontaktů přerušovače0,4mm
Kondenzátor0,27 uF
Průměr světlometu110mm
Hlavní žárovka6V-15/15W
Žárovka zadního světla6V-5W
Kola a pneumatiky:
Rozměry ráfků1,50Ax2"
Rozměry pneumatik2,75x16"
Palivová nádrž:
Obsah5,5l
Rezerva0,75l
Rám a pérování:
RámOtevřený svařený ze čtyřhranných trubek
Pérování předního kolaTeleskopická vidlice se šroubovými pružinami
Pérování zadního kola Kyvná vidlice odpružená dvěma šroubovými pružinami s hydraulickými teleskopy
Brzdy:
TypMechanické,vnitřní,čelisťové
Způsob ovládáníPřední-ruční pákou
Zadní-nožní pákou
Průměr bubnu125mm
Šířka obložení20mm
Rozměry a váhy:
Největší délka1780mm
Rozvor1165mm
Největší výška860mm
Výška sedla (nad zemí)760mm
Světlá výška132mm
Šířka řidítek600mm
Stopa74mm
Úhel sklonu před. vidlice62 stupňů
Váha vozidla bez paliva60Kg
Váha vozidla s palivem65Kg
Užitečné zatížení160Kg
Celková váha s plným zatížením225Kg
Ložiska motocyklu:
OznačeníPočet ksUmístění
62021Hlavní hřídel převodovky,pod spojkovým košem.
63022Klikový hřídel.
60042Výstupní hřídel z převodovky na sekundární kolečko,rozeta
62014Přední a zadní kolo