www.JAWAmania.info
BlueBoard.cz
logo.jpg, 7 kB

Home

Modely
Jawa 50/550
Jawa 50/555
Jawa 50/05
Jawa 50/20
Jawa 50/21
Jawa 50/23

Galerie

Historie

Prospekty Jawa 50

Typový list karburátoru Jawa 50 typ 22

Moje motorky

Technika

Přepočet Kw na Koně

Jednotky tlaku

Zapalovací Svíčky

Alternátor Jawa 350/638

Ložiska a gufera Jawa 50/05

Ložiska a gufera Jawa 50/20,21,23

Návody

Měření aletrnátoru 350/638

Zkouška usměrňovacího bloku

Kompresní poměr-měření,změny

Převodový poměr

Bannery


Jawa 50 typ 23 a 23A Mustang

Mustang se konstrukcí nejvíce podobal velkým motocyklům. Nádrž umístěna mezi hlavou řízení a sedlem. Samostatný zadní blatník, nemá kapotování.Hlava světlometu je z plastového materiálu.Kastlík na nářadí je pod sedlem.Motor je stejný jako u typu 20 a 21.

Typ 23 (starší typ) má přední blatník držený v děleném rámu,klasické plechové zadní tlumiče. Kryt řetězu je u rozety zaoblený. Držáky světlometu nejsou na vidlicích napevno, ale jsou navlečeny.Hlava světlometu má otvor pro hranatý tachometr.

Typ 23A (novějšítyp) zadní tlumiče mají odkryté pružiny. Dále byl montován hranatý kryt řetězu. Přední blatník měl své uchycení, které bylo nýtované k blatníku a šroubované k vidlici. Tachometr byl kruhového tvaru.


Novější provedení

starší provedení

Technická data:

Motor:
Typ motoruDvoudobý,ležatý,zážehový jednoválec
Rozvod směsiPístem
MazáníMastnou směsí olej-benzín v poměru 1:20-30.
PalivoBenzín, spotřeba 2,3l na 100 Km
ChlazeníVzduchem
Zdvih Pístu44mm
Vrtání (průměr válce)38mm
Materiál válce Hliníková slitina s vložkou ze šedé litiny
Počet válců1
Obsah válce49,9cm3
Kompresní poměr9,5:1
Maximální výkon 3,5K(2,6Kw)
při 6500 ot/min
Maximální rychlost65Km/h
Maximální Stoupavost25%
Karburátor 2917PSb (průměr)17mm
Hlavní tryska 68
Volnoběžná tryska 38
Jehla šoupátkaOstrá
Převody:
Počet převodových stupňů3
Celkové převody:
1 přev. stupně 27,72
2 přev. stupně15,18
3 přev. stupně10,27
Ovládání řazeníNožní pákou
Primární převod1:2,43(34/14)
Sekundární převod1:4,23(55/14)
Elektrická výbava:
ZapalováníMagneto 6V - 20W
SvíčkaPal 14-7-Rz (Brisk N15C)
Základní předstih zapalování2,7-3mm
Odtrh kontaktů přerušovače0,4mm
Kondenzátor0,27 uF
Průměr světlometu110mm
Hlavní žárovka6V-15/15W
Žárovka zadního světla6V-5W
Kola a pneumatiky:
Rozměry ráfků1,50Ax2"
Rozměry pneumatik2,75x16"
Palivová nádrž:
Obsah5,5l
Rezerva0,75l
Rám a pérování:
RámOtevřený svařený ze čtyřhranných trubek
Pérování předního kolaTeleskopická vidlice se šroubovými pružinami
Pérování zadního kola Kyvná vidlice odpružená dvěma šroubovými pružinami s hydraulickými teleskopy
Brzdy:
TypMechanické,vnitřní,čelisťové
Způsob ovládáníPřední-ruční pákou
Zadní-nožní pákou
Průměr bubnu125mm
Šířka obložení20mm
Rozměry a váhy:
Největší délka1780mm
Rozvor1165mm
Největší výška860mm
Výška sedla (nad zemí)760mm
Světlá výška132mm
Šířka řidítek600mm
Stopa74mm
Úhel sklonu před. vidlice62 stupňů
Váha vozidla bez paliva60Kg
Váha vozidla s palivem65Kg
Užitečné zatížení160Kg
Celková váha s plným zatížením225Kg
Ložiska motocyklu:
OznačeníPočet ksUmístění
62021Hlavní hřídel převodovky,pod spojkovým košem.
63032Klikový hřídel.
60042Výstupní hřídel z převodovky na sekundární kolečko,rozeta
62014Přední a zadní kolo