www.JAWAmania.info
BlueBoard.cz
logo.jpg, 7 kB

Home

Modely
Jawa 50/550
Jawa 50/555
Jawa 50/05
Jawa 50/20
Jawa 50/21
Jawa 50/23

Galerie

Historie

Prospekty Jawa 50

Typový list karburátoru Jawa 50 typ 22

Moje motorky

Technika

Přepočet Kw na Koně

Jednotky tlaku

Zapalovací Svíčky

Alternátor Jawa 350/638

Ložiska a gufera Jawa 50/05

Ložiska a gufera Jawa 50/20,21,23

Návody

Měření aletrnátoru 350/638

Zkouška usměrňovacího bloku

Kompresní poměr-měření,změny

Převodový poměr

Bannery


Jawa 50 typ 555

Další z dlouhé řady pokračovetelů malých motocyklů Jawa. Typ 555 doznal několika podstatných inovací oproti typu 550. Největší změny dostála karoserie a šasi. Motocykl dostal celonábojové brzdy, nový tvar předního blatníku , kaplička světlometubyla osazena otvorem pro tachometr. Rám zakrývala celokapotáž, která umožnila mít za sedlem nosič. Kyvná vidlice byla odpružena dvěma šroubovými pružinami. Motor se také dočkal změn v podobě zvýšení výkonu motoru na 2,2K(1,6 Kw).

Technická data:

Motor:
Typ motoruDvoudobý,ležatý,zážehový jednoválec
Rozvod směsiPístem
MazáníMastnou směsí olej-benzín v poměru 1:25. Zátka palivové nádrže byla upravena jako odměrka na 1 litr benzínu.
PalivoBenzín, spotřeba 1,5l na 100 Km
ChlazeníVzduchem
Zdvih Pístu44mm
Vrtání (průměr válce)38mm
Materiál válce Šedá litina,monoblok s chladícími žebry
Počet válců1
Obsah válce49,9cm3
Kompresní poměr6,6:1
Maximální výkon 2,2K(1,6Kw)
při 5500 ot/min
Maximální rychlost50Km/h
Maximální Stoupavost26%
Karburátor 2914Hz (průměr)14mm
Hlavní tryska 65
Jehla šoupátkatupá
Převody:
Počet převodových stupňů3
Převodové poměry:
1 přev. stupně 1:2,94
2 přev. stupně1:1,716
3 přev. stupně1:1
Ovládání řazeníNožní pákou
Primární převod1:2,43(34/14)
Sekundární převod1:4,23(55/14)
Elektrická výbava:
ZapalováníMagneto 6V - 20W
SvíčkaPal 14/175 (Brisk N15C)
Základní předstih zapalování2,8-3,1mm
Odtrh kontaktů přerušovače0,4mm
Kondenzátor0,27 uF
Průměr světlometu110mm
Hlavní žárovka6V-15/15W
Žárovka zadního světla6V-5W
Kola a pneumatiky:
Rozměry ráfků1,50Ax2"
Rozměry pneumatik2,50x16"
Palivová nádrž:
Obsah3,5l
Rezerva0,5l
Rám a pérování:
RámOtevřený svařený ze čtyřhranných trubek
Pérování předního kolaTeleskopická vidlice se šroubovými pružinami
Pérování zadního kolaKyvná vidlice odpružená dvěma šroubovými pružinami
Brzdy:
TypMechanické,vnitřní,čelisťové
Způsob ovládáníPřední-ruční pákou
Zadní-nožní pákou
Průměr bubnu124mm
Šířka obložení20mm
Rozměry a váhy:
Největší délka1780mm
Rozvor1165mm
Největší výška860mm
Výška sedla (nad zemí)760mm
Světlá výška132mm
Šířka řidítek600mm
Stopa74mm
Úhel sklonu před. vidlice62 stupňů
Váha vozidla bez paliva53Kg
Váha vozidla s palivem56Kg
Užitečné zatížení130Kg
Celková váha s plným zatížením186Kg
Ložiska motocyklu:
OznačeníPočet ksUmístění
62023Klikový hřídel,hlavní hřídel převodovky,pod spojkovým košem.
60042Výstupní hřídel z převodovky na sekundární kolečko,rozeta
62014Přední a zadní kolo