www.JAWAmania.info
BlueBoard.cz
logo.jpg, 7 kB

Home

Modely
Jawa 50/550
Jawa 50/555
Jawa 50/05
Jawa 50/20
Jawa 50/21
Jawa 50/23

Galerie

Historie

Prospekty Jawa 50

Typový list karburátoru Jawa 50 typ 22

Moje motorky

Technika

Přepočet Kw na Koně

Jednotky tlaku

Zapalovací Svíčky

Alternátor Jawa 350/638

Ložiska a gufera Jawa 50/05

Ložiska a gufera Jawa 50/20,21,23

Návody

Měření aletrnátoru 350/638

Zkouška usměrňovacího bloku

Kompresní poměr-měření,změny

Převodový poměr

Bannery


Jawa 50 typ 550

Výroba malých motocyklů s objemem válců do 50cm3 započala v Jawě typem 550 v roce 1955 a skončila roku 1958. Motocykl tvořil otevřený rám, svařený ze čtyřhranných trubek. Celý rám zakrývaly plechové kryty, které plynule navazovaly na palivovou nádrž a také částečně zakrývaly motor. Karburátor byl také zakryt úplně a přístup k němu byl umožněn otevíracím okénkem v krytu pod palivovou nádrží. Kryty se směrem k zadnímu kolu zvětšovaly a tím vytvářely základnu pro sedlo a zároveň pod sedlem vznikl prostor pro nutné nářadí. Přední kolo bylo odpruženo teleskopickou vidlicí. Vidlici zakončoval kryt světlometu. Zadní vidlice byla kyvná vyrobena z jedné trubky odpružena šroubovým perem. Vidlice byla uchycena na čepu, který byl součást rámu za uchycením motoru

Motor byl vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec s vratným vyplachováním a plochým pístem. Objem motoru byl 49,8cm3. Pionýr měl třístupňovou převodovku, která dovolila motocyklu vyjet každé běžné stoupání a také dosáhnout rychlosti max 50 km/h. Sílu motoru na zadní kolo přenášel řetěz.

V roce 1958, když skončila výroba, uvedly statistiky 100 000 vyrobených strojů.

Technická data:

Motor:
Typ motoruDvoudobý,ležatý,zážehový jednoválec
Rozvod směsiPístem
MazáníMastnou směsí olej-benzín v poměru 1:25. Zátka palivové nádrže byla upravena jako odměrka na 1 litr benzínu.
PalivoBenzín, spotřeba 1,5l na 100 Km
ChlazeníVzduchem
Zdvih Pístu44mm
Vrtání (průměr válce)38mm
Materiál válce Šedá litina,monoblok s chladícími žebry
Počet válců1
Obsah válce49,8cm3
Kompresní poměr6,6:1
Maximální výkon 1,6K(1,176Kw)
při 5000 ot/min
Maximální rychlost45Km/h
Maximální Stoupavost32%
Karburátor 2912(průměr) 12mm od 1.1.1958 2914Hz (průměr)14mm
Hlavní tryska 52 pro sportovnější jízdu se dodávaly trysky(55,58,60)
Jehla šoupátkaostrá nebo tupá
Převody:
Počet převodových stupňů3
Převodové poměry:
1 přev. stupně 1:2,94
2 přev. stupně1:1,716
3 přev. stupně1:1
Ovládání řazeníNožní pákou
Primární převod1:2,43(34/14)
Sekundární převod1:3,93(55/14)
Elektrická výbava:
ZapalováníMagneto 6V - 20W
SvíčkaPal 14/175 (Brisk N15C)
Základní předstih zapalování2,8-3,1mm
Odtrh kontaktů přerušovače0,4mm
Kondenzátor0,27 uF
BaterieDva suché články 4,5V
Průměr světlometu110mm
Hlavní žárovka6V-15/15W
Žárovka zadního světla6V-5W
Kola a pneumatiky:
Rozměry ráfků1,50Ax2"
Rozměry pneumatik2,50x16"
Palivová nádrž:
Obsah3,5l
Rezerva0,5l
Rám a pérování:
RámOtevřený svařený ze čtyřhranných trubek
Pérování předního kolaTeleskopická vidlice se šroubovými pružinami
Pérování zadního kolaKyvná vidlice odpružená šroubovou pružinou
Brzdy:
TypMechanické,vnitřní,čelisťové
Způsob ovládáníPřední-ruční pákou
Zadní-nožní pákou
Průměr bubnu100mm
Šířka obložení20mm
Rozměry a váhy:
Největší délka1770mm
Rozvor1165mm
Největší výška860mm
Výška sedla (nad zemí)740mm
Světlá výška144mm
Šířka řidítek600mm
Stopa74mm
Úhel sklonu před. vidlice62 stupňů
Váha vozidla bez paliva50Kg
Váha vozidla s palivem53Kg
Užitečné zatížení130Kg
Celková váha s plným zatížením183Kg
Ložiska motocyklu:
OznačeníPočet ksUmístění
62023Klikový hřídel,hlavní hřídel převodovky,pod spojkovým košem.
60041Výstupní hřídel z převodovky na sekundární kolečko.
60004Přední a zadní kolo